اندروید ۳ و زبان فارسی

نسخه ۳ اندروید به اندازه‌ای پایدار شده است که گوگل بسته توسعه نرم افزار Android SDK برای آن را، منتشر کرده است. می‌توانید آخرین نسخه از Android 3.0 Platform را، به همراه API 11 دانلود کنید و قبل از آنکه این نسخه را بر روی تبلت‌ها ببینید، مروری بر تغییرات این نسخه داشته باشید.

ویژگی‌های عمده نسخه ۳ اندروید به دو گروه ویژگی‌های محیط (واسط) کاربری و ویژگی‌های بخش توسعه نرم‌افزار تقسیم می‌شوند.

در محیط واسط کاربری امکانات شخصی سازی بیشتر محیط، نسبت به خانواده نسخه ۲ و راحت‌تر شدن کار با برنامه‌ها (از جمله ایمیل کلاینت و کار با متون) چشمگیر است. به خصوص راحت‌تر شدن امکان کپی‌  پیست متون و انتخاب کردن قسمت‌های مختلف متن دردسرهای استفاده از متن در اندروید را از بین برده است. همچنین در این نسخه امکان استفاده از USB برای ارتباط با سایر تجهیزات (مانند دوربین دیجیتال) به صورت مستقیم وجود دارد.

در مورد ویژگی‌های بخش توسعه نرم افزار، توسعه عمده در مورد UI و محیط‌های تجاری می‌باشد. مستندات بیشتری را در Android 3.0 Platform Highlights پیدا خواهید کرد. البته در مورد بازار ایران شاید این ویژگی خیلی جذاب نباشد، اما در این نسخه از اندروید امکان به کار گیری سیاست‌های امنیتی (در مورد رمزنگاری و کلمه‌های عبور) در سطح سیستم‌عامل وجود دارد.

پشتیبانی Android 3 از Locale فارسی

آنچه که برای کاربران فارسی زبان امیدوار کننده است، وجود پشتیبانی از زبان فارسی (و به معنای دقیق‌تر fa_IR) در این نسخه از اندروید است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، بدون نیاز به نصب برنامه‌ای خارج از محیط اصلی، ترتیب حروف درست است و عددها به صورت فارسی (هندی) نمایش داده می‌شود. همچنین برخی قسمت‌ها ترجمه شده است و شاید برای افرادی که نیاز به محیط کاربری فارسی دارند، مناسب باشد. در ادامه چند تصویر از SDK که در حال حاضر منتشر شده است را مشاهده می‌کنید!

به روز رسانی۱: برای اینکه از تغییرات در Android Platform 2.3.3 در مورد زبان فارسی مطمئن باشم، این نسخه را هم تست کردم. اما همچنان در خانواده ۲ عدم نمایش صحیح متن فارسی وجود دارد.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «اندروید ۳ و زبان فارسی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا