بنیاد شبکه‌های باز – ONF

مدیریت و کنترل شبکه‌های بزرگ همیشه دردسرهای مخصوص به خود را دارد. یکی از آسان‌ترین روش‌های پیشگیری از بروز مشکلات و پیچیدگی‌های مدیریت شبکه‌های بزرگ استفاده از محصولات یک تولید کننده در تمامی قسمت‌های شبکه مورد نظر است. اتکا به یک تولید کننده، علاوه بر تحمیل هزینه‌های بیشتر (به خاطر محدودیت‌های مربوط به لایسنس و حق نام…) می‌تواند خلاقیت را از سازمان‌ها و شرکت‌ها دور کند. علاوه بر این، شبکه‌های سازمانی بزرگ و پرهزینه، این روزها تنها ابزاری برای ارایه خدمات بهتر و ارایه نرم‌افزارهای کاربردی تر در سطح شبکه‌ها هستند.

یکی از بنیاد‌هایی که برای سامان بخشیدن به برخی از این مشکلات به وجود آمده است، Open Networking Foundation است. این بنیاد از معدود مواردی است که گوگل و فیس‌بوک به طور مستقیم در راه‌اندازی و تامین بودجه‌های آن با هم همکاری می‌کنند.

The Open Networking Foundation (ONF) is a non-profit consortium dedicated to the transformation of networking through the development and standardization of a unique architecture called Software-Defined Networking (SDN), which brings direct software programmability to networks worldwide. The mission of the Foundation is to commercialize and promote SDN and the underlying technologies as a disruptive approach to networking that will change how virtually every company with a network operates.

برخی از پروژه‌هایی که با حمایت ONF‌ در حال پیشرفت است، عبارت است از:

  • توسعه و گسترش استفاده از OpenFlow
  • OF-Config: استاندارد مدیریت تجهیزاتی که از OpenFlow‌ استفاده می‌کنند.
  • Floodlight: نرم‌افزار کنترلی مبتنی بر جاوا برای مدیریت تجهیزات پشتیبانی کننده OpenFlow

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا