جاسوسی همه جانبه

خبرهای مختلفی در مورد ابعاد و شنود اطلاعاتی که NSA از گروه‌ها و کشورهای مختلفی انجام داده است در حال انتشار است. مانند بسیاری از اخبار  مرتبط با حوزه امنیت اطلاعات، بخش زیادی از این اخبار زیاده‌گویی‌ها و شانتاژهای رسانه‌ای است که به زودی فروکش خواهند کرد.

49قسمت اندکی نیز، با قبول این واقعیت که دولت‌ها (به خصوص دولت فدرال آمریکا) سال‌هاست در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند، در خصوص نحوه جمع‌آوری و حقوق متقابل دولت‌ها و شهروندان، در حال انتشار مطلب هستند. ماجراهای اسنودن بهانه‌ای شده است تا افراد زیادی در خصوص مطالبی که مدت‌هاست کمتر صحبت کرده‌اند، با خیال راحت‌تری صحبت کنند.

واقعیتی که پیشتر در نوشته‌های مورد عجیب اسنودن و همچنین واحد عملیاتی ۸۲۰۰ به آن‌ها اشاره کردم، در سطح عمومی جامعه هنوز به صورت مشخصی قبول نشده است. تمامی دولت‌ها چه به صورت مستقل و چه به صورت گروهی در حال جاسوسی ممتد از شهروندان و همچنین یکدیگر هستند. آقای اوباما به صورت رسمی پس از مشکلات علنی شدن جاسوسی از دولت آلمان این جمله را ذکر کرده است: تمام دولت‌ها از یکدیگر جاسوسی می‌کنند. این احتمالا اولین بار است که یک مقام حکومتی واقعیتی که سال‌هاست در حال رخ دادن است را در سطح عمومی بیان می‌کند.

در نمودار زیر، سعی کردم روش‌های مختلفی که برای جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار داده می‌شود را نمایش دهم:

Intelligence

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا