۱۸۲۸ روز تا #ایران ۱۴۰۰

سال ۱۳۹۵ برای خیلی‌ها شروع دوران اقتصادی جدیدی در ایران به خاطر تغییرات سیاست خارجی و پیشرفت فضای کسب‌وکار شرکت‌های خصوصی در ایران است. فرهنگ کارآفرینی بعد از چندین سال تلاش برای دریافت سهمی از سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۱۳۹۴ به بخشی از ادبیات سرمایه ایران (هر چند تازه وارد) تبدیل شده است. شرکت‌های بزرگ خوشه‌ای خصوصی بعد از سال‌ها انحصار طلبی دولتی‌ها، در حال پایدار شدن هستند و شاید بتوان انتظار داشت معنای واقعی Conglomerate خصوصی (از مدل غیر اختلاسی)  در سال ۱۳۹۵ آغاز شود. شاید برای تغییر وضعیت اقتصادی و ملموس شدن اقتصاد ایران به عنوان یک کشور در حال پیشرفت چند سالی زمان نیاز باشد و پایداری شرایط در سال‌های آتی عامل مهمی در این خصوص باشد. دوست داشتم برای شروع سال جدید یک برنامه خوب برای شروع مجدد نوشتن منظم داشته باشم و ایده‌ای که به ذهنم رسید ۲۶۰ هفته تا سال ۱۴۰۰ بود.

۱۸۲۸ روزی که تا شروع سال ۱۴۰۰ باقی مانده است فرصت خوبی برای تمرین ورود به ماراتن اقتصاد رقابتی و روبه رشد (شاید به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی) است. اگر زنده باشم، دوست دارم ۲۶۰ هفته تا سال ۱۴۰۰ را بهانه‌ای برای برگشت به بلاگ و کسب دانش بهتری از فضای کسب و کار مبتنی بر فناوری، قرار دهم. در توییتر هم احتمالا از هش‌تگ‌های #BizTech مثل گذشته و #Iran1400 استفاده خواهم کرد.  این ۱۸۲۸ روز را می‌توان این طور هم نوشت:

  • ۱۵۷،۹۳۹،۲۰۰ ثانیه
  • ۲،۶۳۲،۳۲۰ دقیقه
  • ۴۳،۸۷۲ ساعت
  • ۲۶۱ هفته و یک روز

امیدوارم تجربه‌های خوبی تا یکشنبه ۲۱ مارچ ۲۰۲۱ داشته باشم.

3 در مورد “۱۸۲۸ روز تا #ایران ۱۴۰۰”

  1. سلام
    ایران در 5 سال آینده با توجه به فرصت هایی که پیش رو دارد وارد یکی از رقابتی ترین شرایط افتصادی عمر خود خواهد شد. البته رسیدن به چنین روزی دو نیازمندی دارد . یکی از طرف مردم و یکی از طرف دولت. دولت و مردن باید از اشتباهات برهم زن خود داری کنند تا ثبات بیشتری استقرار نظام بازار آزاد(عادلانه) ایجاد شود . نقش دولت در تثبیت قوانین موثر در بهبود فضای کسب و کار و همچنین گسترش هرچه بیشتر تعاملات با دنیا مهمترین کار خواهد بود. نقش مردم هم در توسعه فعالیت ها و استفاده از دانش روز و همچنین گشترش تعاملات بین المللی در کسب و کارها دارای اهمییت شایانی هواهد بود . این زمان بسیار کوتاه است و همه باید از ثانیه های برای رسیدن به رشد مورد نظر استفاده کنیم . ممنونم بابت مطلبتون

  2. بازتاب: دوازدهمین ژوئیه! - جلال روحانی | Jalal Rohani

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا