خرید حق ثبت اختراع‌های نورتل

اعلام تفاهم گوگل و نورتل برای واگذاری بیش از ۶۰۰۰ حق ثبت اختراع به گوگل در هفته پیش کمی در خبر‌ها گم شد.

گوگل و نورتل بعد از کمی جدال، تصمیم گرفتند با مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون دلار (تقریبا ۱۵۰ هزار دلار برای هر Patent) حق استفاده از ۶۰۰۰ اختراع را به گوگل بدهند. البته دادگاه‌ها هم باید از لحاظ قانونی (توافقی) این معامله را تایید کنند. اطلاعات بیشتری در ماه جولای ۲۰۱۱ در دسترس خواهد بود.

The agreement includes the planned sale of approximately 6,000 patents and patent applications spanning wireless, wireless 4G, data networking, optical, voice, internet, service provider, semiconductors and other patent portfolios. The extensive patent portfolio touches nearly every aspect of telecommunications and additional markets as well, including Internet search and social networking.

علت این‌که این خبر مهم است، نحوه اعلام این خبر از سوی گوگل است. اگر گوگل تصمیم بگیرید، با شرایطی امکان استفاده از این اختراعات را برای دیگران آزاد سازد (چه به صورت تجاری و چه به صورت محدود ولی رایگان) اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.  نورتل با توجه به سابقه بسیار طولانی مدتی که در صنعت ارتباطات دارد، ممکن است موارد زیادی را (چه در زمینه ارتباطات بی‌سیم و یا باسیم) برای خود نگه داشته باشد. قدیمی‌ترین حق ثبت اختراعی که به اسم نورتل ثبت شده است و قابل جستجو است مربوط به سال ۱۹۴۲ می‌باشد و جدیدترین آن هم برای کمتر از ۶ ماه پیش است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا