مسیر ارتباطی EPEG

بر اساس اعلام بخش آذربایجانی Europe Persia Express Gateway، کم کم کل مسیر ارتباطی عمان به فرانکفورت قابل استفاده خواهد بود. شاهراه ارتباطی EPEG یک طرح ارتباطی زمینی مبتنی بر DWDM است که با همکاری کشورهای مختلفی (به خصوص ایران، روسیه، آذربایجان، اتریش و آلمان) تا سال ۲۰۱۶ ممکن است پهنای باندی در حدود ۱۵ ترابایت در ثانیه را با استفاده از ۱۰هزار کیلومتر فیبر نوری فراهم کند. این بستر ارتباطی، در صورتی که به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرارداده شود، می‌تواند ایران را با توجه به ارتباط جنوبی با مسیرهای دیگری مثل FLAG‌ و FALCON در موقعیت مناسبی برای سرویس دهی پهنای باند با سایر کشورها قرار دهد. در حال حاضر اپراتورهای معتبری مانند وودافون به صورت محدودی در حال بازاریابی برای ترانزیت  EPEG  هستند.

epeg

در حال حاضر، اگر اطلاعات منتشر شده درست باشد، وضعیت شبکه‌های فالکون و فلگ بدین صورت است:

falcon

flag-iran2005

همچنین بر اساس مسیرهای موجود، احتمالا مسیر تهران – روستلکام – دنیا در حال حاضر به صورت اجرایی قابل استفاده است. تصویر زیر خروجی ازبه سمت گوگل است. شاید بزودی از تهران  تا گوگل هم زیر ۱۰۰ میلی ثانیه قابل دسترسی باشد.

mtr2google-Rostelecom

البته تا زمانی که تمامی این مسیر به خوبی راه‌اندازی شود، شاید مشکلاتی مانند عدم دسترسی به برخی وب سایت‌های داخلی مانند نمونه زیر وجود داشته باشد.

Screenshot from 2013-05-25 00:09:00

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا