جهانی شو

همایش «جهانی شو»

به نقل از فارنت – همایش جهانی شو که 23 آذرماه 1394 در سالن شهید چمران دانشگاه تهران برگزار شد با سخنان دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران آغاز شد. مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر بومی‌سازی ایده‌های استارتاپی تاکید کرد و گفت: «کارآفرینی باید در بستر فرهنگی کشور تعریف شود، در کارآفرینی‌ها باید هویت بومی را حفظ کنیم و با زبان جهانی سخن بگوییم.»

او به راه‌اندازی دانشکده کارآفرینی که 9 سال از تاسیسش می‌گذرد اشاره کرد و توضیح داد: « از سی سال پیش این بحث وجود دارد که آیا آموزش عالی فقط باید دانشجو تربیت کند و به او علم بیاموزد یا متولی کار هم باید باشد؟ نتیجه‌ی تفکر غالبی که می‌گفت کار دانشگاه فقط علم‌آموزی است گسترش بی‌دروپیکر آموزش عالی و افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار و کمبود کار در جامعه است.»

او افزود: «امروز دانشگاه تهران شعار کارآفرین را با خود حمل می‌کند و این گام بزرگی است که نتیجه‌ی آن در دهه‌های آینده مشخص خواهد شد. امیدواریم بتوانیم الگوی مناسبی از کارآفرینی و کاراندیشی برای آموزش عالی و سایر دانشگاه‌ها باشیم.»

جلال روحانی در جهانی شو

در ادامه این همایش جلال روحانی، مدیربازاریابی فروشگاه اینترنتی بامیلو، درباره این شرکت جوان اما پیشرو در حوزه تجارت الکترونیک توضیحاتی را ارائه کرد:« سایت بامیلو 18 ماه است راه‌اندازی شده و حدود 300 جوان مستعد از ایران و کشورهای مختلف با تجربه‌های جهانی کنار هم جمع شده‌اند تا به‌عنوان یک بازار اینترنتی (Market Place) فعالیت کنند. بامیلو در این مدت 150 هزار محصول از بیش از 1500 برند برای فروش ارائه کرده است و با بیش از 800 فروشنده در ارتباط است.»

مدیربازاریابی بامیلو ادامه داد: «این فروشگاه اینترنتی بستری مناسب برای سه قشر مشتریان، عرضه‌کنندگان محصول و سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است وتفاوت آن با دیگر فروشگاه‌های اینترنتی این است که به‌جای خرده‌فروشی سعی کرده یک بستر اینترنتی برای برندها و تولیدکنندگان فراهم کند تا بتوانند کالاهای خود را با حذف واسطه به قیمت مناسب‌تر در اختیار متقاضیان قرار دهند.»

روحانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مشکلات فروش اینترنتی محصولاتی چون پوشاک گفت:« بامیلو در این مدت سعی کرده است فرهنگ خرید اینترنتی پوشاک را هم برای فروشندگان و هم برای خریداران جا بیاندازد. بنابراین خریداران می‌توانند تا 14 روز کالای خریداری شده را بازپس بفرستند و این امکان خوبی است که با خیال آسوده لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند.»

او هدف نهایی بامیلو را تبدیل شدن به بزرگترین بازار اینترنتی ایران و امکان ارسال کالا به تمامی نقاط ایران اعلام کرد و گفت: « بامیلو تا به حال به بیش از 460 شهر در ایران کالا ارسال کرده است و با فراهم کردن چنین امکانی حتی عرضه‌کنندگان و فروشندگان سنتی را نیز ترغیب به فروش اینترنتی محصولاتشان کرده است. بخشی از رفتارهای بازار سنتی بعد از حضور بامیلو تغییر کرده است. به طور مثال بعد از حراج ششم آذر بامیلو هم‌زمان با حراج بلک‌فرایدی در سایر کشورها بسیاری از فروشگاه‌های ایرانی سعی کردند در همان روز یا در تاریخ‌های دیگر حراج‌های مشابهی را تدارک ببینند.»

در ادامه این نشست مدیران ارشد شرکت‌های زودفود، اسنپ و پین‌تاپین نیز درباره کسب و کار خود توضیح دادند و به سوالات دانشجویان درباره شیوه‌های راه‌اندازی و هدایت یک کسب‌وکار موفق در حوزه اینترنت پاسخ دادند.

در پایان همایش “جهانی شو” نیز دکتر محمد غزالی استاد کارآفرینی از دانشگاه مالزی که به تازگی به عضویت هیات علمی وابسته‌ی دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران درآمده، ابراز امیدواری کرد که دانشکده کارآفرینی بتواند با 22 دانشگاه کشورهایی که عضو آ.س.آن هستند، همکاری پیوسته داشته باشد.

بازتاب خبری همایش «جهانی شو»

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا