کمی با Netcraft

Netcraft بیشتر اوقات مطالب جالبی برای من دارد.
چند  روز پیش که مطلبی در مورد پیشی گرفتن استفاده ASP.NET از جاوا سرورلت ها نوشته بود ، خواستم بنویسم که علی پرورش در موردش زودتر نوشت و من بی خیال شدم.امروز همان مطلب را دوباره در OSNews دیدم و دیگه نشد که از Netcraft ننویسم.پس همه ی این چند تا رو با هم داشته باشید :

ASP.NET Overtakes JSP and Java Servlets

In the March Web Server Survey the number of IP addresses hosting sites using ASP.NET has overtaken those using JSP and Java Servlets. The number of IP addresses found with ASP.NET has grown strongly in the past year with a 224% increase from 17.2K to 55.8K. JSP & Java Servlets despite being overtaken is the next fastest growing in percentage terms with a 56% increase.

Interview with Jim Gray, Manager, Microsoft Bay Area Research Center

Jim Gray, manager of Microsoft’s Bay Area Research Center, won the 1998 Turing Award for Seminal Achievement in Computer Science for his work in large scale databases and fault tolerance. More recently, he has led the development of two large scale scientific web sites, terraserver.com and the Virtual Observatory.

این یکی خیلی جالب بود.این آقای Jim Gray به صورت حاد به پایگاه های داده ای عظیم علاقه مند هستش و کارهای جالبی هم در این زمینه انجام داده.مثلا شاید اسم TerraServer را شنیده باشید ، ایشون هم از توسعه دهنده های این سیستم هستند .حتما می دانید که TerraServer یک بانک اطلاعاتی بسیار بزرگ از مکان های جغرافیایی در ایالات متحده هستش.-البته قرار بوده از اطلاعات روسیه هم در آن استفاده بشه – این طور که این آقا گفته حجم اطلاعات فعلی اون 5 ترابایت هستش که این داده ها از 20 ترابایت داده خام استخراج می شوند.نکته های که خیلی دوست داشتم بدونم و هیچ هم در موردش ندیدم مقدار اطلاعات گوگل هست که ایشون در حدود 1 تا 5 پتابیت پیش بینی کرده اند.

جای دیگر در مورد پروژه ای با نام MyLifeBits (سایت اصلی دیگر وجود ندارد، نسخه میرور) صحبت کرده اند که هدف آن جمع آوری تمامی اطلاعات مربوط به زندگی یک انسان می باشد.شاید سری رمان های اودیسه از آرتور سی کلارک رو خونده باشید ، در آخرین جلد یا همان اودیسه 3001 ( در سال 1997 ) در نظام زندگی که در آن جا جاری است تمامی اطلاعات انسانی ذخیره می شود و برای آن ها حجمی در حدود 15 پتابایت پیش بینی کرده اند.


خبر دیگر از Netcraft هم در ادامه مطلب چند روز پیش در باره از کار افتادن وب سایت RIAA می باشد.این وب سایت که از 17 مارس مرخص بود با استفاده از سرورهای لینوکس که در نقش پروکسی از سرورهای ویندوز مراقبت می کنند به راه افتاده است.خودتان بیشتر بخوانید.

کم کم داره طولانی میشه، اینجا هم یک مصاحبه با Peter Pathos صاحاب همین هوستی که CaspianHosting همینی که تکوپیدیا روش هست رو می تونید بخونید.دلتون بسوزه که این آقای هوستینگ محترم کلی باحاله.

و در آخر یک مقاله در مورد ویکی و وبلاگ ها ، به من چه خودتون بخونید خسته شدم. Of blogs and wikis در همین مقاله یک مرجع از موتور های جستجوی بلاگی معرفی شده است که خالی از پینگ نیست. ببینید : Big List of Blog Search Engines

2 دیدگاه دربارهٔ «کمی با Netcraft»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا