ozy

رسانه متقلب OZY.com تمام شد.

شرکت رسانه‌ای OZY که از سال ۲۰۱۳ توسط کارلوس واتسون به عنوان یک رسانه برای مخاطبان جوان و به صورت مستقل راه‌اندازی شد، بعد از چند ماه درگیری تعطیل خواهد شد. مجله اوزی که برنامه‌های متعددی مانند Black Women OWN the Conversation برای شبکه اپرا وینفری و یا Breaking Big برای آمازون و PBS را ساخته است، در طی سال‌های گذشته ۸۳ میلیون دلار سرمایه در ازای ارزش‌گذاری ۱۵۹ میلیون دلاری جذب کرده است.
تصمیم تعطیلی این شرکت که از سوی هیئت مدیره گرفته شده است، در پی رسوایی مصاحبه دروغین این شرکت به همراه هم‌بنیان‌گذار دوم اوزی Samir Rao با شرکت Goldman Sachs اتفاق افتاده است. سمیر رائو در فوریه ۲۰۲۱ و در یک جلسه‌ی تلفنی با مدیران گلدمن ساکس خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد یوتیوب جا زده است تا از عملکرد شرکت خودش تعریف کند. مجموعه اوزی همواره به غلو در تعداد مخاطبان و مشترکان مشکوک بوده است. کارلوس واتسون موسس اوزی بعد از این اتفاق از گلدمن ساکس عذرخواهی کرده است و اعلام کرده است آقای رائو درگیر مشکلات سلامت ذهنی شده است.

از تابستان امسال بسیاری از نویسندگان قدیمی اوزی این شرکت را ترک کردند و رییس هیئت مدیره و چند تن از سرمایه‌گذاران کلیدی نیز روابط خود با این گروه را منتفی اعلام کردند. همچنین خانم Katty Kay خبرنگار کهنه‌کار BBC که به اوزی پیوسته بود از این رسانه جدا شد.

گروه اوزی، موفقیت اولیه‌ی خود را مدیون پخش قسمتی از برنامه‌های خودش در یوتیوب است. این برنامه‌ها هر چند در بسیاری از موارد سفارشی بودند اما بر خلاف روند برنامه‌سازی رسانه‌های سنتی بودند و توانسته بودند نظر استارتاپ‌ها و فعالان سیلیکون‌ولی را جذب کنند.

در پی این اقدامات سفارش‌دهندگان تبلیغ بزرگ مانند شورلت، وال مارت، فیس‌بوک و فروشگاه‌های تارگت و همچنین نهاد مالی گلدمن ساکس همکاری خود با اوزی را قطع کردند. تیر آخر برای خاموش شدن این گروه رسانه‌ای اعلامیه‌ی آژانس تبلیغاتی GroupM برای عدم همکاری با این رسانه به شرکت‌های تبلیغ‌دهنده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا