PomPy: GPT for Prompts

میرزابنویس PomPy یا مشخصات یک Prompt خوب

الان Prompt خوب مثل گوگل کردن درسته! قبل از اینکه گوگل رو به عنوان موتور جستجو خیلی قدرتمند داشته باشیم، آلتاویستا در سال‌های دور، روش خوب جستجو بود. با اومدن گوگل، و جایگزین خزنده‌ها با جستجوهای منطقی انواع روش‌های «جستجوی بهینه» و چطور گوگل کنیم داغ شده بود. هنوز هم بعضی وقت‌ها در پاسخ به اینکه چی سرچ کنیم معمولا جواب میدم Google how to google!

الان فکر می‌کنم در همان مرحله رفتاری هستیم در خصوص روش تعامل با هوش‌مصنوعی تعاملی و Promptها. پرامپت (بجز برای پیرترها که معنی خاصی در سیستم‌عامل‌های قدیمی دارد) این چند ماه به جمله‌ای گفته می‌شود که یک هوش مصنوعی تعاملی مانند ChatGPT یا Midjourney یا Claude یا Google Bard از انسان برای شروع یک کاری دریافت می‌کنند. Promptها به همان دلیل مهم هستند که در سال‌های 2000 روش سرچ کردن بسیار مهم بود. هنوز تا زمان بلوغ هوش‌مصنوعی تعاملی فاصله داریم و برای دریافت نتیجه مطلوب باید با دقت بیشتری شروع به صحبت با انواع هوش‌های مصنوعی کنیم.

برای همین و یادگیری بهتر خودم با استفاده از امکان GPTs سروس OpenAI ChatGTP یک GPT آماده کردم به نام PomPy. وظیفه PomPy راهنمایی و آموزش و بهبود انواع Promptها با تمرکز بر محصولات OpenAI و Midjourney است. برای یادگیری از چند راهنمای رسمی و همین‌طور غیر رسمی به همراه معدود راهنماهایی که به عنوان کتاب در این زمینه منتشر شده استفاده کرده است. PomPy سعی میکنه Prompt engineering رو کمی راحت‌تر برای همه در دسترس کنه.

در این مقاله PomPy: GPT for Prompts که خودش در نگارشش کمک کرده منطقش رو بیشتر توضیح دادم.
اگر اشتراک GPT Plus دارید می‌تونید از https://chat.openai.com/g/g-n6EQt9uLy-pompy به PomPy دسترسی داشته باشید!

ربات میرزابنویس PomPy چه کار میکنه؟

برای هر پرامپت خوب حداقل سه بخش وجود داره:

  • اول – تعریف نقش هوش مصنوعی در حرفی که بهش می‌زنید. مثلا در ChatGPT باید بگید که دارید با یک ریاضی‌دان صحبت می‌کنید، یا یک مورخ، یا تحلیل‌گر یا روانشناس یا یک همه‌چی‌دون
  • دوم – بیان مشخص و بدون کج‌فهمی موضوع. یعنی هر چیزی که می‌خواهید رو شفاف بگید. بگید چی می‌خواهید و چی نمی‌خواهید. چی نگه و چه بگه. چطور بگه و چقدر بگه.
  • سوم – تعریف وظیفه هوش مصنوعی. یعنی بر اساس تعریف نقش و بیان مشخص موضوع بگید قراره هوش مصنوعی براتون کار رو انجام بده، تحلیل کنه، راهنمایی کنه، همفکری کنه، یا … که اینجا ته نداره واقعا.

حالا اگر در هر مورد، به ساختار بهتری بشه رسید، سیستماتیک مطرح کرد و برای هر ابزار از روش اختصاصی خودش استفاده کرد حتما همانقدر جواب بهتره.

با PomPy بیشتر یاد بگیرید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا