چگونه MAC آدرس را تغییر دهیم – change MAC address – لینوکس

MAC آدرس نشانه شناسایی یکتا برای رابط های شبکه می باشد.این امکان وجود دارد تا شما این آدرس را به صورت موقت (و امکان دارد با دسترسی به EEPROM به صورت دائم) تغییر دهید .

برای تغییر دادن MAC آدرس در لینوکس می توانید از امکاناتی که ifconfig در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید.
توضیح : به جز استفاده از این روش می توان از ابزاری به نام MAC Changer که برای محیط های GNU توسعه داده شده است استفاده کرد/.بعد از این که ازش جواب گرفتم در باره اون هم مینویسم/

نحوه کار به این صورت می باشد :

# /sbin/ifconfig eth0 down
# /sbin/ifconfig eth0 hw ether 00:00:00:00:00:00
# /sbin/ifconfig eth0 up

شما باید 00:00:00:00:00:00 را با آدرس دلخواه خود عوض کنید.همان طور که می دانید این قالب باید در حالت HEX باشد.در ضمن برای جلوگیری از هر گونه مشکل آدرسی که شما نسبت می دهید باید مجاز باشد.همچنین باید توجه داشته باشید آدرسی که نسبت می دهید یکتا باشد،در غیر این صورت در شبکه ای که سیستم شما در آن قرار دارد مشکلات زیادی را ایجاد خواهید کرد.
علاوه بر این آدرسی که انتخاب می کنید نباید از نوع Multicast Addresses باشد،برای دیدن یک لیست از آدرس های Multicast Addresses اینجا را ببنید.


http://www.iana.org/assignments/ethernet-numbers

این تغییرات موقت خواهد بود و هر بار که سیستم شما دوباره راه اندازی شود اطلاعات اصلی جایگزین MAC آدرس مجازی شما می شوید.برای رفع این مشکل می توانید هر بار که سیستم بوت شد این دستورات را انجام دهید.برای این کار می توانید از /etc/rc.local استفاده کنید.کافی است این دستورات را بعد از لود شدن سایر سرویس ها قرار دهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه MAC آدرس را تغییر دهیم – change MAC address – لینوکس»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا