امکانات جدید برای گوگل

خیلی وقت بود که در چهره گوگل تغییری ایجاد نشده بود.اما دیروز با تغییر چهره گوگل برای تمامی کاربران امکانات جدیدی هم برای آن معرفی شد.مهمترین این امکانات از محصولات Google Labs می باشند که عبارتند از Google Web Alerts و Google Personalized Search .
بعد از جنبشی که یاهو آغاز کرد گوگل هم روی به قدرت نمایی آورد و تا به حال بیشترین تلاش خودش را برای شخصی تر کردن جستجو ها آغاز کرده است.بعد از Google Local ( که البته برای آمریکایی ها استفاده دارد) محصول جدید Google Personalized Search اولین تلاش برای شخصی سازی نتایج جستجو است.با استفاده از این امکان شما می توانید با ایجاد یک Profile برای خود فقط در موضوع هایی که تمایل دارید جستجو کنید.

Google Personalized web search delivers custom search results that are based on a profile you create describing your interests. For example, people with an interest in the outdoors will see different relevant sites for a search on “bass” than people who are interested in music. Google Personalized web search is currently available in test mode on Google Labs, where you can create and save your profile and see results tuned to your preferences. Your results can be instantly rearranged by dragging a slider at the top of the page to go from no personalization to full personalization or anywhere in between.

جستجو هایی که من انجام دادم ( بیشتر در حوزه کامپیوتر ) برای زبان انگلیسی خیلی جالب و خوب بود اما مانند خیلی از امکانات دیگر گوگل هنوز در مورد زبان های بومی مشکلاتی وجود دارد.نکته جالب برای من استفاده از یک نوار کنترلی برای میزان اعمال شخصی سازی در نتایج بود.

Google Web Alerts امکان جدید دیگری است که همانند Google News Alerts عمل می کند. مشابه این سرویس از طرف برخی شرکت هایی که بر روی SEO کار می کنند ارایه می شود اما معمولا به صورت پولی و یا به همراه انبوهی از تبلیغات.اما این بار با استفاده از این امکان گوگل شما می توانید با مشخص کردن یک واژه کلیدی به گوگل این اجازه را دهید تا با استفاده از ایمیل شما هرگونه اطلاعات جدید در مورد واژه مورد نظر را برای شما بفرستد.

Google Web Alerts are sent by email when there is new information on the web matching the search you specify.

فرض کنید صاحب یک کمپانی هستید و یا برای یک مجموعه کار میکنید و می خواهید از آخرین صفحاتی که از نام شما استفاده می کنند با خبر شوید ، ویا می خواهید بدانید دیگران چه موقع به وب سایت شما لینک داده اند.در تمامی این موارد می توانید از Google Web Alerts استفاده کنید.

در پایان هم Numrange Search ،شما از این امکان جدید در قسمت اصلی جستجوی گوگل می توانید استفاده کنید.در این حالت شما می توانید در موردی که می خواهید بر روی آن جستجو کنید اعداد را هم مورد توجه قرار دهید.مثلا فقط نمایش DVD پلیرهای بین 100 تا 150 دلار و یا فقط دوربین هایی با دقت تصویری 3.6 مگاپیکسل.می توانید لیستی از کلماتی که می توانید استفاده کنید را ببینید.

خوشحالم از اینکه دوباره خلاقیت های گوگل شکوفا شده – lol – می توانید لیست کاملی از تغییرات و امکانات جدید گوگل را ببینید.از اینجا What’s New from Google .

1 دیدگاه دربارهٔ «امکانات جدید برای گوگل»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا