سال 2003 با Python

من خودم چیز زیادی یا بهتره بگم هیچی از Python نمی دونم ، اما چند وقتی هست که دارم خبرهای مربوط به اون رو دنبال می کنم و بدم نمیاد که ازش کمی بیشتر بدونم.
امروز یک خبر دیدم که مربوط می شد به وضعیت Python ( اگر اشتباه نکنم پایتون خوانده می شود و علاوه بر معنیی که از آن در ذهن برای نوع مار یا همان افعی داریم یک افسانه یونانی نیز هست.)در سال 2003.
آخرین نسخه ای که از این زبان برنامه نویسی وجود دارد نسخه 2.3.3 می باشد که می توانید از تغییرات و بهبود های آن در اینجا (What’s New in Python 2.3 ) بخوانید.

 

کتابی هم که در این زمینه به نظر می رسد برای شروع مناسب باشد از سری “… in a Nutshell ” از انتشارات دوست داشتنی O’Reilly هستش با نام Python in a Nutshell.مانند سایر کتاب های این انتشارات می توانید اطلاعات خوبی را در پایگاه کتاب کسب کنید.

http://www.oreilly.com/catalog/pythonian/

برای آشنایی بیشتر با این زبان برنامه نویسی می توانید از قسمت رایگانی که انتشارات ارائه می دهد استفاده کنید.

Chapter 4: The Python Language

 

می توانید لیست کاملی از کتاب هایی را که در باره Python نگارش شده اند را در ویکی پایتون مشاهده کنید:

http://www.python.org/cgi-bin/moinmoin/PythonBooks

شاید این پست شروعی باشد برای آشنایی شما با این زبان برنامه نویسی ، البته بعضی از دوستان هم از این زبان به عنوان یک وسیله بهره می برند. ( بالای سایت مسعود رو دیدید؟)

 

در ضمن چند وقت پیش یک کتاب هم توی بازار دیدم درباره همین پایتون اما نخوندمش اکر شما خوندید نظرتون رو دربارش بگید…

و گزارش کامل The Year in Python: 2003 را در اینجا بخوانید./

The Year in Python: 2003

 

1 دیدگاه دربارهٔ «سال 2003 با Python»

  1. زبون خیلی جم و جوریه! دستوراتش حتی از ++C هم کوتاه تره. من در حدی که بتونم از روی دستوراش بخونم باهاش آشنایی دارم. ولی تا حالا باهاش برنامه ننوشتم. تا جایی که دیدم کلاسهای خیلی خوبی برای کار کردن روی نت داشت. جالبیش اینه که هیچ دستور یا نشانگری برای پایان بلوک نداره و بلوکها فقط با تو رفتگی و بیرون اومدگی مشخص میشن! حتی کلاسها!!!

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا